Warning: Use of undefined constant topic_id - assumed 'topic_id' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /var/www/xn--sg-kka.dk/public_html/forum/showtopic.php on line 7
Fællesareal

Fællesareal

Oprettet af Post
140a
27/7/2021
Med denne skrivelse håber jeg at kunne starte en ordentlig og sober debat, om hvordan vi hver især ser og ønsker os at Øresundsgården skal udvikle sig i fremtiden. Som jeg tidligere har sagt, synes jeg vi bor et rigtigt dejligt sted, som vi skal passe godt på og værne om.

I denne omgang vil jeg prøve at forholde mig til vores udendørsarealer. Synes det er ærgerligt at konstatere vores fælles udearealer, begynder at forfalde mere og mere.

Belysningen ved vores gangarealer er flere steder direkte defekte og kræver udskiftning. Flere hækplanter ved fælleshuset er gået ud og kræver nye bøgeplanter. Flere pullerter er gået i stykker og kræver udskiftning, da de ikke længere kan repareres. Flere trælister ved skraldeområdet er defekte eller rådne og kræver udskiftning. Vores hække har i høj grad brug for en klipning. Behandling mod uldlus i hækken, da flere beboere er generet af dem. Hækkene trænger til gødning, da de er plantet i industri jord.

Jeg ved godt der mangler penge i grundejerforeningens kassebeholdning. Men håber også andre kan se, at der er behov for at højne likviditeten i grundejerforeningen. Jeg håber grundejerforeningen på førstkommende generalforsamling, vil stille forslag om at hæve fællesudgifterne til foreningen – ellers stiller jeg da gerne et forslag. Da det drejer sig om fællesvedligehold, mener jeg alle beboerne skal bidrage efter fordelingstal – som er normal kutyme.

Da vores gangarealer ikke er konstrueret til kørsel med biler eller andre tunge redskaber. Vil jeg meget gerne bede grundejerforeningen håndhæve dette forbud. F.eks. ved at få genetableret vores defekte pullerter, samt undlade udlån af nøgler til disse. Det kan være rimelig bekosteligt at foretage reparation af vores gangareal. Denne ekstra omkostning kan helt undgås ved at bruge den sunde fornuft.

Venlig hilsen
Jan Johansen

Besvar
Bestyrelsen
27/7/2021
Hej Jan,
Vi er I bestyrelsen enige i hovedparten af dine betragtninger, og vi vil sige tak for det konstruktive indspark i debatten :0)
Hækkene bliver klippet snarest - gartneren har desværre været forsinket, men de har lovet os at gå i sving de kommende dage. Bøgehækkene behøver dog ikke gødning. Gartneren har også fået besked på at skifte de planter som er døende ved fælleshuset.
De defekte pullerter er også bestilt repareret ved Låsebussen, og vores vicevært har rykket for reparationen.
Vi har også bestilt udskiftning af flere lygter langs vejen ved P-pladsen, men vi kan kun tage halvdelen i år, da de er dyre. Resten tager vi næste år
Affaldsområdet skal der også ske noget alvorligt med, men vi tror det bliver et større projekt til næste år, da der skal ske mere end blot at vi skifter listerne.
Vi håber at det hele pynter på området hen over sensommeren.
Mvh. Bestyrelsen i GF

Besvar
Bestyrelsen
27/7/2021
…Og vedr. lusene, så kræver det sprøjtning med gift på alle hække for at vi bliver det kvit. Personligt foretrækker vi at leve med dem, frem for at sprøjte med gift i hele området, men man er jo selv herre over hvad man gør i egen have for at gøre det mere tåleligt.

Besvar
138e
27/7/2021
Det lyder godt med klipning af hækkene.

Bør vi ikke overveje at få et hegn i stedet for de hække. Det virker efterhånden som om at det kun er lusene som sætter pris på dem.

Besvar
138r
27/7/2021
Pullerten i "min" række vil jeg anbefale bliver udskiftet. Den har ikke udfyldt sin funktion gennem længere tid, og det er spild af penge at reparere mere på den!

Jeg vil gerne opfordre bestyrelsen for GF til at respektere vores husorden, når det gælder udlån af nøgler til pullerter. Reglerne er ret klare desangående.
Der er gode grunde til, at pullerter i sin tid blev opsat. Vores stier er ikke konstrueret til at bære motordrevne køretøjer. De biler, der de seneste uger har kørt på vores stier er til fare for legende børn, og de ødelægger desuden vores stier.

Besvar
140g
27/7/2021
Det vil jo aldrig hjælpe kun at sprøjte sin egen hæk, lusene er en plage æder nye skud , og gør det mindre attraktivt at sidde og spise i haven, det er en voldsom plage i år, og ser kedeligt ud nær man nu holder sin have pæn og indbydende ! 140G

Besvar
140g
27/7/2021
Åh nej ... aldrig hegn, det er hele foreningens pryd med bøgehækkene, og området vil hurtigt komme til at ligne noget Klondyke !
140G

Besvar
138st
29/7/2021
Hegn med f.eks. efeu har løbende været diskuteret som et alternativ til bøgehækkene. Udover at ændre områdets karakter vil det være et projekt i millionklassen.
138st

Besvar
138st
29/7/2021
Hegn med f.eks. efeu har løbende været diskuteret som et alternativ til bøgehækkene. Udover at ændre områdets karakter vil det være et projekt i millionklassen.
138st

Besvar
138st
29/7/2021
Hej Jan.
Tak for dit forslag om at hæve bidraget til Grundejerforeningen. Jeg tror, der blandt beboerne er stor forståelse for, at hvis området og faciliteterne skal holdes i orden, kræver det en robust kassebeholdning

Besvar
138st
29/7/2021
Forudsætningen for at tingene fungerer i Øresundsgården er naturligvis, at husordenen respekteres - et ansvar som naturligvis påhviler såvel bestyrelsen for GF SOM BEBOERNE.

Besvar