Oprettet af | Post |
---|---|
140a 14/6/2020 |
Til grundejerforeningen Jeg ved ikke om I kan præciserer nedenstående, da det ikke helt giver mening for mig. A. Bestyrelsen stiller forslag om en ændring til grundejerforeningens husorden - det er blot en simpel opdatering af parkeringsbestemmelserne - ikke en stramning, blot en opdatering i forhold til det nye elektroniske system samt konsekvenser ved misbrug m.m. - vedlægges som bilag. På generalforsamlingen i 2019, blev der givet tilladelse til op sætning af to skilte med teksten ”Fortrinsvis parkering for elbiler”, hvor pladsen også kunne benyttes, hvis der ikke var flere ledige pladser på det øvrige parkeringsareal. Med jeres nye forslag vil der forekommen en reducering af 2 P-plaser for andre biler end eldrevne. Jeg har desværre oplevet, at hvis man kommer sent hjem om aftenen, kan der godt være manglen på ledige pladser Jeg forstår desværre ikke påstanden om det ikke er en stramning – kunne I være venlige at forklare dette nærmere? ”Ved parkeringspladser markeret med "parkering kun for elbil", er det kun tilladt at parkere elbiler og plugin-hybrid biler, der har behov for opladning” – hvordan vil man kontrollere at den regel bliver overholdt? Venlig hilsen Jan Besvar |
Bestyrelsen 23/6/2020 |
test Besvar |
Bestyrelsen 23/6/2020 |
Hej Jan, Det er bestyrelsens opfattelse, at der ikke er mangel på P-pladser i øjeblikket. Det virker som om, at de elektroniske tilladelser har medvirket til, at der er blevet bedre plads. Vi har dog ikke lavet ny statistik som Jens fra bestyrelsen gjorde sidste år over antallet af ledige pladser i aftentimerne, men dengang var der ikke mangler, og det ser ud til, at det er blevet bedre efter det nye system. Vedr. ladestanderen og pladserne foran den, så er det en opdatering, idet vi kan forvente flere biler med ladestik de kommende år, og en mindre stramning er det nok også. Rent praktisk gør det dog ingen forskel, da der er nok plads på P-pladsen, og efter skiltet er kommet op, så er der ingen der bruger pladsen bortset fra den ene elbil der lader der nu. Nr. 2 skilt kommer først op når behovet er der, så der ikke "spildes" nogen pladser. Vedr. kontrol, så laver bestyrelsen ikke P-kontrol. Det overlader vi til vores P-firma. Vi har indtil videre ikke tænkt os at bede dem være særligt opmærksomme omkring elbiler og ladestanderen, da der ikke har været behov for det indtil nu. Besvar |