Oprettet af | Post |
---|---|
126b1 7/10/2018 |
Jeg kan forstå, at vi ikke må have en klapvogn stående under trappen pga. af brandmyndighederne - eller er det bare beboerbrok?? Vil bestyrelsen fortælle mig, om det er fordi vi skal søge dækning under trappen ved brand? Jeg ville have foretrukket at gå ud gennem døren ved brand. Jeg har ærlig talt svært ved at se problemet. Vi kan heller ikke være under trappen alle 5 beboere i opgangen? Og hvor længe skal vi sidde der? :D Besvar |
134a 7/10/2018 |
Jeg er helt enig. Hos os har vi gjort de samme tanker. Som småbørnsfamilie i København er opbevaring af køretøjer et problem, hvorfor opgangen bliver den eneste mulighed. Vores søn kommer ud i en iskold vogn, som har stået hele natten og nogle gange endda er fugtig, fordi vi ikke må benytte den ledige plads i en rummelig opgang. Jeg ved ikke hvad vi skal gøre til vinter, da det ikke er fysisk muligt at parkere vognen i vores hjem. Vognen kan fint stå ude om sommeren, hvilket vores også har gjort siden foråret. Jeg kan virkelig ikke se problemet og håber lidt at dem der påpeger det, ikke har tænkt over, hvor træls og besværligt det er for os med børn/børnebørn. Besvar |
140p 7/10/2018 |
Hvis I vil vide mere om reglerne og myndighedernes anbefalinger, kan I læse mere hos Brandvæsnet her: https://hbr.dk/guide/oplag-paa-trapper/ Grunden til at der ikke må være opbevaring i trapperum er, at det er en flugtvej i tilfælde af brand. Jeg arbejder selv i brandvæsnet, og vi ser desværre alt for ofte at flugtveje er fyldt med effekter der ikke hører hjemme dér. Jeg har fuld forståelse for, at man har behov for opbevaring til barnevogne osv. Jeg har selv tre små børn. Men løsningen er ikke at se stort på brandsikkerheden. I stedet må man søge en løsning i fællesskab på generalforsamlingen - f.eks. et overdækket skur eller lign. Venlig hilsen, Kristian 140P Besvar |
140p 7/10/2018 |
Hvis I vil vide mere om reglerne og myndighedernes anbefalinger, kan I læse mere hos Brandvæsnet her: https://hbr.dk/guide/oplag-paa-trapper/ Grunden til at der ikke må være opbevaring i trapperum er, at det er en flugtvej i tilfælde af brand. Jeg arbejder selv i brandvæsnet, og vi ser desværre alt for ofte at flugtveje er fyldt med effekter der ikke hører hjemme dér. Jeg har fuld forståelse for, at man har behov for opbevaring til barnevogne osv. Jeg har selv tre små børn. Men løsningen er ikke at se stort på brandsikkerheden. I stedet må man søge en løsning i fællesskab på generalforsamlingen - f.eks. et overdækket skur eller lign. Venlig hilsen, Kristian 140P Besvar |
140p 7/10/2018 |
140p 7/10/2018 |
Hov... kom vist til at trykke lidt rigeligt :0) Besvar |
126b2 7/10/2018 |
Helt enig. Rummet under trappen kan umuligt være flugtvej. Som beboer på 2. sal tager jeg gerne risikoen og byder parkering af barnevogn velkommen. Besvar |
140p 8/10/2018 |
Hele trapperummet tæller som en flugtvej. Og da det er en flugtvej, må man ikke opmagasinere brandbart materiale. Det handler ikke kun at tingene kan stå i vejen for en evt. indsats, det handler også om at flugtvejene bliver ubrugelige hvis det brænder i det der står i flugtvejene. Risikoen er selvfølgelig lille, men ikke desto mindre er den reel. Det er derfor der er lovgivning på området: I yderste konsekvens er en flugtvej noget der skal redde liv. Og den med at tage en risiko på andres vegne, den holder ikke når uheldet er ude. Venlig hilsen, Kristian 140 P Besvar |
126b2 22/10/2018 |
Vi ser absolut ikke stort på brandsikkerheden! Men der er mange andre og langt bedre metoder til at skabe brandsikkerhed end at nægte plads til barnevogne! Mon ikke dette i virkeligheden drejer sig om andre ting? Ellers synes jeg, at beboerne i opgangen burde kunne klare sagen selv - evt ved at inddrage den relevante bestyrelse (EF I) 126b2 Besvar |