Warning: Use of undefined constant topic_id - assumed 'topic_id' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /var/www/xn--sg-kka.dk/public_html/forum/showtopic.php on line 7
Parkeringsareal Øresundsgården

Parkeringsareal Øresundsgården

Oprettet af Post
140a
12/1/2024
Da kommunen nu har lavet nye parkerings zoner, er det ikke længere muligt for foreningens beboere at lave døgnparkering på Palermovej (på hverdage), som er en privat fællesvej, hvor foreningen er forpligtiget til at vedligeholde denne.
I dag her til aften, er der kun en enkelt plads ledig på vores P-areal, samt en enkelt plads ved ladestanderen.
Det kan derfor ikke undgå at bekymre mig, at grundejerforeningen har planlagt at opsætte 4 nye ladestandere ved fælleshuset, som kun må benyttes til opladning af el- og hybridbiler.
Jeg kunne godt tænke mig at høre grundejerforeningen og øvrige beboeres overvejelser omkring dette.

Venlig hilsen
Jan Johansen

Besvar
132gst1
12/1/2024
Jan, jeg deler din nysgerrighed omkring spørgsmålet og tænker også at det lyder problematisk at reducere antallet af P-pladser, ved at giver køretøjer med opladningsbehov fortrinsret til dedikerede pladser på vores forholdsvis begrænsede område.
Mvh Catja

Besvar
Bestyrelsen
13/1/2024
Hej Jan (og Catja),

Tænker ikke problemet er, at der laves flere el-ladepladser, men et generelt merforbrug af vores p-plads, bl.a. pga. de nye parkeringsregler. Disse gælder i øvrigt kun mandag - fredag, så der var fin mulighed for at parkere gratis på Palermovej i aftes, samt hele weekenden! Husk desuden at pladser med mulighed for opladning ikke er forbeholdt el-biler, men tilgængelige for alle! Hvor vi selvfølgelig tager hensyn til hinanden - som altid!

Men tænker det er super interessant med en snak om hvordan vores parkeringsmuligheder skal være fremadrettet. Skal det fortsat være gratis (ikke alle har biler), skal der være mulighed for gæsteparkering, mm.

Vi har haft tanker om at nedsætte en række udvalg ift. udviklingen af Øresundsgården og I er meget velkomne! Vil I være med? Skal vi mødes?

Mvh Lasse, G/F ØSG

Besvar
140a
14/1/2024
Hej Lasse

Personligt kunne jeg godt tænke mig, at deltage i en debat angående dette emne.

Venlig hilsen
Jan

Besvar
Bestyrelsen
14/1/2024
Fedt Jan!

Vi planlægger at få etableret disse udvalg i løbet af foråret, og skal nok række ud til dig når det er på plads!

God aften!

/Lasse

Besvar
132gst1
17/1/2024
Hej Lasse,
Det udvalg vil jeg også gerne være en del af, så skriv endelig når det er tid til at mødes:-)
Mvh
Catja

Besvar